- +

Poslanci ve Výboru pro dopravu podpořili změny pro zvýšení bezpečnosti autobusů a kamionů


19.3.2014

Poslanci ve Výboru pro dopravu a cestovní ruch Evropského parlamentu během úterního hlasování velkou většinou podpořili zprávu ke zlepšení bezpečnosti těžkých nákladních vozidel a autobusů. Změna předpisů o rozměrech, která je podmíněna právě navýšením bezpečnosti a šetrnějším přístupem k životnímu prostředí, umožní těmto vozidlům lepší viditelnost. Ta je důležitá zejména pro větší bezpečnost chodců a cyklistů v městských oblastech.

Zprávu podpořila také česká poslankyně a členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch Olga Sehnalová (ČSSD, S&D): „Podpořila jsem ta opatření, která posilují bezpečnost silničního provozu, ať již jde například o zlepšení boční viditelnosti nebo nárazníkové zóny. Zde jsme v souladu se strategií, která si klade za cíl snížit počet úmrtí na evropských silnicích do roku 2020.” Podle posledních údajů Evropské rady pro bezpečnost silničního provozu zemřelo při střetu s kamionem v roce 2011 na evropských silnicích 4300 osob. Toto číslo odpovídá 13 procentům z celkového počtu smrtelných nehod ročně. Studie Evropské Komisi navíc odhaduje, že by každým rokem mohlo být zachráněno až 500 životů, pokud by tato vozidla byla konstruována bezpečněji. Zásadní jsou zejména změny v konstrukci kabiny řidiče, které mu pomohou zlepšit viditelnost a orientaci. V současnosti je většina kabin konstruována ve výši kolem 2 metrů nad zemí, což znamená, že chodci a cyklisté nejsou při pohybu přímo před vozidlem vidět. Vedle snížení úrovně pohledu by mělo řidiči pomoci také rozšíření záběru oken a zpětných zrcátek. Změny v aerodynamice vozidel by navíc mohla u typického dálkového nákladního automobilu uspořit až 5 000 EUR ročně na pohonných hmotách.

Poslanci Evropského Parlamentu zamítli návrh Komise na změnu doposud platných pravidel pro provoz nadrozměrných vozidel v jednotlivých členských státech a v přeshraniční přepravě. Zamítavé stanovisko podpořila také Olga Sehnalová. „Je dobře, že po řadě náročných vyjednávání a protichůdných postojů došlo u přeshraničního provozu tzv. gigalinerů ke shodě zamítnout tento kontroverzní návrh Komise.”

K navrhovaným předpisům přijme pozici také Rada členských států. Další vyjednávání budou probíhat až v příštím volebním období Evropského parlamentu.

Poslední vložené články


Deset let s Úmluvou o právech osob se zdravotním postižením

1.11.2019 | Dnes proběhla v Brně konference s názvem Deset let s Úmluvou o právech osob se zdravotním postižením, kterou uspořádal Úřad veřejné ochránkyně práv. K Úmluvě OSN se připojila Česká republika i Evropská unie. Jde o důležitý právní dokument, o který se opírají práva osob se zdravotním postižením a hlavně jejich skutečné naplňování a zlepšování podmínek pro život.. Vystoupila jsem v části konference, ...

Mé tři a více zkušeností s Českou televizí

30.10.2019 | Média a jejich nezávislost jsou v poslední době hojně diskutované téma. Česká televize má v době trendu koncentrace mediální moci a jejího propojování s mocí ekonomickou a politickou držet prapor nezávislosti a nestrannosti a být v tomto směru určitou pojistkou. Velmi ráda bych sdílela dobré příklady ze svého desetiletého působení v Evropském parlamentu, bohužel, uvedu pár příkladů, které ...

Než se začne slibovat

18.10.2019 | Za rok budou krajské volby a tak se po čase nadějeme opět zvýšené aktivity uchazečů o voličskou důvěru. Bude se projevovat objevením a překotným zájmem o tu či onu problematiku. Proč ne, to k volbám patří. Nakolik bude onen zájem pro lidi uvěřitelný, to už je věc souboje mezi paměti voličů a produkty volebních PR agentur. Na druhou stranu, předvolební doba je také příležitost pro ty, kteří ...

Další články