- +

Evropský parlament bude hlasovat o nových pravidlech pro technické kontroly vozidel


1.7.2013
Evropský parlament bude zítra na svém plenárním zasedání ve Štrasburku hlasovat o Balíčku předpisů o technické způsobilosti vozidel. Česká poslankyně Evropského parlamentu a členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch, Olga Sehnalová (ČSSD, S&D), je zpravodajkou části Balíčku, která se týká silničních technických kontrol užitkových vozidel. Ústřední novinkou v rámci navrhovaného nařízení o silničních technických kontrolách užitkových vozidel je zavedení systému výběru těchto vozidel k silničním technickým kontrolám podle tzv. rizikového profilu jejich provozovatelů. „V budoucnu bychom rádi v Evropské unii následovali příkladu Velké Británie, kde jsou užitková vozidla k silničním technickým kontrolám vybírána podle tzv. rizikového profilu. Ten znamená, že zastavováni mají být méně často ti provozovatelé, kteří svůj vozový park udržují dlouhodobě v pořádku. Nový efektivnější systém výběru vozidel by měl začít fungovat nejdříve od roku 2018,“ vysvětluje poslankyně Olga Sehnalová. Rizikový profil provozovatele se má podle nařízení postupně skládat z nejnovějších výsledků pravidelných a silničních technických kontrol a má mít flexibilní charakter. K údajům o svém aktuálním profilu, včetně informací o zjištěných nedostatcích, mají mít provozovatelé přístup on-line. Souhrn nejčastěji kladených dotazů ohledně tzv. rizikového profilu naleznete zde: http://bit.ly/14XpZe8 Pozici Evropského parlamentu k silničním technickým kontrolám v podobě, kterou vyjednala poslankyně Olga Sehnalová, minulý týden uvítala Mezinárodní unie silniční dopravy IRU, jejímž členem je i české Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA. A systém hodnocení rizika ze své zkušenosti příznivě hodnotí i britská vládní dopravní agentura VOSA. Vyjádření těchto organizací si můžete přečíst v souboru níže. Evropský parlament bude zítra v rámci Balíčku předpisů o technické způsobilosti vozidel hlasovat i o kontroverzním návrhu Evropské komise na každoroční technické kontroly osobních a užitkových automobilů starších šesti let. V České republice, stejně jako v mnoha dalších členských státech EU, se staršími vozy řidiči jezdí na STK tradičně po dvou letech. „Věřím, že poslanci Evropského parlamentu potvrdí jak pozici Výboru pro dopravu a cestovní ruch, tak již dříve deklarovanou pozici Rady a tedy, že návrh na každoroční kontroly nepodpoří. Dle mého názoru je to zbytečné zatěžování řidičů a raději bychom se měli soustředit na zajištění důkladnosti těchto kontrol,“ komentuje poslankyně hlavní část Balíčku.

Poslední vložené články


Jak je na tom Česká republika s kvalitou potravin v porovnání s ostatními zeměmi EU?

22.8.2019 | Jsem ráda, že téma kvality potravin ještě občas nějaká média zajímá. Zde je můj nedávný rozhovor pro Euroactiv a pro úplnost přidávám i původní otázky a mé odpovědi na ně. ...

Prohlášení ČLK

28.7.2019 | Pro informaci, všem krajským zastupitelům ve Zlínském kraji jsme v uplynulých dnech zaslali toto společné prohlášení.

Co příjde první? Jméno nebo agenda?

23.7.2019 | Vláda ještě neschválila jméno nového eurokomisaře. Rozhodnout má v srpnu. Původní favoritkou byla stávající eurokomisařka Věra Jourová, jméno však dosud nepadlo a tak se začíná spekulovat i o jiných kandidátech. Komisaři se od našeho vstupu do EU měnili zatím vždy po uplynutí svého funkčního období. Ať to byl Pavel Telička, Vladimír Špidla nebo Štefan Fülle, každý z nich byl eurokomisařem ...

Další články