- +

Olga Sehnalová: Svá práva by si cestující měli přečíst z jízdenky, stížnosti by měla řešit bezplatná linka


19.9.2012
Ať už letecky, autobusem, lodí nebo vlakem, cestování po státech Evropské unie by už pro občany nemělo být spojeno se stresem a nejistotou v případě řešení problémů. O svých právech by měli být napříště lépe informováni, osobám se zdravotním postižením by se mělo dostat kvalitních asistenčních služeb a cenová politika dopravních společností by měla být transparentnější. Evropu k této vizi přiblížilo včerejší hlasování Výboru pro dopravu a cestovní ruch, který téměř jednohlasně schválil Návrh Evropského parlamentu o právech cestujících ve všech druzích dopravy.Každodenní praxe ukazuje, že cestující v Evropě to s uplatňováním svých práv nemají nijak snadné. Buď o nich nevědí, nebo se této možnosti v marnosti dobrovolně vzdávají. To je potřeba konečně změnit. Doprava je tady pro všechny a například v životě seniorů nebo osob se zdravotním postižením je obzvlášť důležitá. Nemůžeme dopustit, aby tito lidé kvůli různým formám nedostupnosti dopravy skončili na okraji společnosti,“ vysvětluje sociálnědemokratická poslankyně Evropského parlamentu Olga Sehnalová, která se problematikou dopravy dlouhodobě zabývá a jako členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch byla stínovou zpravodajkou přijatého návrhu. Hlavní cíl: Dobrá informovanost, kvalitní služba a čitelná cenová politika pro všechny skupiny obyvatel V rámci včerejšího jednání byla schválena drtivá většina pozměňovacích návrhů české poslankyně. „Chtěla bych se zasadit o to, aby práva cestujících byla společně s kontaktem pro řešení problémů umístěna na cestovním dokladu. Pokud si člověk bude chtít stěžovat, měl by se dovolat na bezplatnou linku,.“ vysvětluje Sehnalová některé ze svých připomínek. „V této souvislosti velice vítám snahu Evropské komise o zapojení moderních komunikačních prostředků, jako jsou například aplikace pro mobilní telefony. Nesmíme nicméně zapomínat ani na seniory a osoby se zdravotním postižením. Dopravci by jim měli umožnit jednoduchými formami zprostředkovaný přístup, například za použití snadno čitelných textů či Braillova písma. To se v současnosti děje jen velmi sporadicky,“ dodává poslankyně, která se v Evropském parlamentu rovněž snaží o to, aby se postiženým dostávalo v dopravě kvalitních asistenčních služeb a vyškoleného personálu. Stále opakujícím se příběhem je i boj s nejasnou a nečitelnou cenovou politikou dopravních společností. „Téměř každý z nás se již někdy setkal s tím, že inzerovaná cena dopravce nakonec neodpovídala ceně, kterou zaplatil. To považuji za nepřijatelné. Rovněž je třeba zlepšit pravidla v případě platební neschopnosti leteckých společností a zajistit cestujícím právo na kompenzaci v případě zrušení cesty,“ uzavírá Sehnalová. O Návrhu usnesení o právech cestujících ve všech druzích dopravy, který včera odhlasoval Výbor pro dopravu a cestovní ruch, bude Evropský parlament jednat pravděpodobně v říjnu. S konkrétním návrhem jednotného legislativního rámce by měla Evropská komise přijít do konce roku 2012.

Poslední vložené články


Cyklojízda do Kurovického lomu

21.9.2019 | Letošní cyklojízda v rámci Evropského týdne mobility se nám náramně vydařila. Ranní mrazíky vystřídal nádherný prosluněný den. Díky asistenci Městské policie jsme se bezpečné dostali z centra města a pohodovou jízdou přes Záhlinice a Tlumačov jsme dorazili do Kurovického lomu, kde se nám dostalo výkladu o historii i plánech současných majitelů. Kurovický lom je mimořádná přírodní památka a je jen ...

Jak je na tom Česká republika s kvalitou potravin v porovnání s ostatními zeměmi EU?

22.8.2019 | Jsem ráda, že téma kvality potravin ještě občas nějaká média zajímá. Zde je můj nedávný rozhovor pro Euroactiv a pro úplnost přidávám i původní otázky a mé odpovědi na ně. ...

Prohlášení ČLK

28.7.2019 | Pro informaci, všem krajským zastupitelům ve Zlínském kraji jsme v uplynulých dnech zaslali toto společné prohlášení.

Další články