- +

Evropský akt přístupnosti a program maltského předsednictví tématy zasedání IMCO


25.1.2017

Pracovní program prvního zasedání výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele (IMCO) v roce 2017 přinesl ve středu z pohledu spotřebitelů hned několik zajímavých bodů. V řadě iniciativ hraje důležitou roli i Olga Sehnalová.

Po úvodním zvolení staronové předsedkyně výboru, konzervativní europoslanyně V. Ford z Velké Británie, europoslanci prodiskutovali návrh zprávy výboru k tzv. Evropskému aktu přístupnosti, který předložil dánský liberální zpravodaj M. Lokkegaard. Olga Sehnalová, která je stínovou zpravodajkou sociálních demokratů, poukázala na řadu důležitých aspektů návrhu, ve kterých sociální demokraté budou oponovat zpravodajem požadovanému rozvolnění požadavků na přístupnost zboží a služeb. Europoslankyně připomněla, že je potřeba Evropský akt přístupnosti vnímat komplexně jako předpis, který má usnadnit využívání běžných služeb a zboží nejen osobám se zdravotním postižením, ale například i starším lidem.

Představení programu maltského předsednictví v Radě EU, tedy priorit zástupců členských států na následujících šest měsíců, přednesl členům výboru maltský ministr pro hospodářství, investice a malé podniky C. Cardona (na obrázku). I přes hospodářsky zaměřené portfolio ministr vyjádřil záměr Malty posílit vnitřní trh ve prospěch občanů, k čemuž má přispět mj. také nařízení v oblasti spolupráce dozorových orgánů na ochranu spotřebitele. Olga Sehnalová, která vyjednává za Evropský parlament tuto legislativu, informovala ministra ohledně připravenosti EP návrh podpořit a posílit tak spolupráci dozorových orgánů, aby mohly lépe potírat porušování právních předpisů na ochranu spotřebitelů.

Členové a členky výboru dále diskutovali návrh zprávy k tzv. geo-blockingu. Cílem tohoto nařízení je zajistit, aby všichni spotřebitelé v EU měli stejný přístup ke zboží a službám jako spotřebitelé té dané země. Stávající legislativa již zakazuje diskriminaci spotřebitelů na základě jejich národnosti či bydliště, ale praxe ukazuje, že ve skutečnosti jsou spotřebitelé často diskriminování blokováním přístupu k internetovým stránkám či v případě plateb platebními kartami.

Na následujícím zasedání výboru budou členové také hlasovat o nastavení nových pravidel pro schvalování motorových vozidel a dozoru nad trhem s nimi. Zástupci jednotlivých politických skupin proto dnes představili svůj pohled na aktuální vývoj textu, který je (nejen) v kontextu skandálu Dieselgate očekáván jako reakce na porušování pravidel některými automobilkami. Evropská komise navrhuje celounijní dohled nad trhem, který má zajistit harmonizované a koordinované vynucování a provádění právních předpisů týkajících se automobilového průmyslu.

Dalšími tématy středečního zasedání výboru IMCO byla také problematika fungování franšíz v maloobchodním odvětví či diskuze ohledně budoucnosti ekonomiku sdílení v EU.

Poslední vložené články


Deset let s Úmluvou o právech osob se zdravotním postižením

1.11.2019 | Dnes proběhla v Brně konference s názvem Deset let s Úmluvou o právech osob se zdravotním postižením, kterou uspořádal Úřad veřejné ochránkyně práv. K Úmluvě OSN se připojila Česká republika i Evropská unie. Jde o důležitý právní dokument, o který se opírají práva osob se zdravotním postižením a hlavně jejich skutečné naplňování a zlepšování podmínek pro život.. Vystoupila jsem v části konference, ...

Mé tři a více zkušeností s Českou televizí

30.10.2019 | Média a jejich nezávislost jsou v poslední době hojně diskutované téma. Česká televize má v době trendu koncentrace mediální moci a jejího propojování s mocí ekonomickou a politickou držet prapor nezávislosti a nestrannosti a být v tomto směru určitou pojistkou. Velmi ráda bych sdílela dobré příklady ze svého desetiletého působení v Evropském parlamentu, bohužel, uvedu pár příkladů, které ...

Než se začne slibovat

18.10.2019 | Za rok budou krajské volby a tak se po čase nadějeme opět zvýšené aktivity uchazečů o voličskou důvěru. Bude se projevovat objevením a překotným zájmem o tu či onu problematiku. Proč ne, to k volbám patří. Nakolik bude onen zájem pro lidi uvěřitelný, to už je věc souboje mezi paměti voličů a produkty volebních PR agentur. Na druhou stranu, předvolební doba je také příležitost pro ty, kteří ...

Další články