- +

Úspěch: Stejná Pepsi jako v Německu. Firma začne sladit cukrem


14.4.2016

Jak dnes informovala média, firma PepsiCo v Česku začala používat na slazení svého hlavního výrobku řepný cukr. Dříve používala v Česku glukózo-fruktózový sirup, zatímco podobné výrobky v Německu byly slazené cukrem.

Toto rozhodnutí navazuje na test složení značkových potravin a nápojů, který vloni iniciovala Olga Sehnalová, a v němž se lišila třetina zkoumaných vzorků - mimo jiné právě Pepsi Cola.

Celé znění článku na Aktuálně.cz (autor ČTK):

Stejná Pepsi jako v Německu. Firma začne sladit cukrem, chce zvýšit prodej

Dříve používala v Česku glukózo-fruktózový sirup, zatímco podobné výrobky v Německu byly slazené cukrem. Limonády by podle společnosti neměly pro zákazníky zdražit. Konkurenční Coca-Cola používá v ČR pro svůj hlavní produkt glukózo-fruktózový sirup. Podle mluvčího Coca-Coly je rozdíl mezi sladidly minimální.

Praha - Firma PepsiCo v Česku začala používat na slazení svého hlavního výrobku řepný cukr. Dříve používala v Česku glukózo-fruktózový sirup, zatímco podobné výrobky v Německu byly slazené cukrem. Limonády by podle společnosti neměly pro zákazníky zdražit, firma doufá ve vyšší prodeje.

"Věříme, že chuťovou změnu lidé přivítají a ocení. Pro nás je to jedna z příležitostí k dalšímu růstu na domácím trhu kolových nápojů, kde se nám již v posledních letech podařilo zvýšit podíl na současných přibližně 15 procent," uvedl generální ředitel PepsiCo ČR Josef Neumann.

Nápoj s cukrem by měl být už nyní na trhu, většinově nahradí nápoje se sladidlem do měsíce. Zatímco řepný cukr je vyráběný z řepy, glukózo-fruktózové sirupy se vyrábí z obilného škrobu, nejčastěji z kukuřice či pšenice.

Konkurenční Coca-Cola používá v ČR pro svůj hlavní produkt glukózo-fruktózový sirup. Podle mluvčího Coca-Coly je rozdíl mezi sladidly minimální. "Sladidlem může být zmíněná sacharóza, pocházející z řepného či třtinového cukru, anebo fruktózo-glukózový sirup vyráběný z kukuřice, jako tomu je u nás, nebo například v zemi vzniku nápoje Coca-Cola, tedy ve Spojených státech amerických. V Evropě je v tomto složení nápoj prodáván například ve Španělsku, v Bulharsku či u našich sousedů na Slovensku," řekl ČTK ředitel pro vnější vztahy a komunikaci firmy Milan Luzum.

Loni v červenci Pepsi reagovala na kritiku, podle které se podobné výrobky na českém trhu sladily právě sirupem, kdežto v Německu cukrem. Tehdy tvrdila, že si to přejí zákazníci. "Chuťové a cenové preference by neměl být obecně používaný argument pro rozdíly v případě značkových výrobků, které se prezentují stejným marketingem," uvedla tehdy europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD).

PepsiCo předloni vzrostly tržby v Česku o čtvrtinu na 2,08 miliardy korun. Společnost se z téměř 33milionové ztráty v roce 2013 dostala do zisku 37,7 milionu korun. Konkurenční Coca-Cola HBC ČR předloni podle auditovaných výsledků zvýšila čistý zisk meziročně o víc než třetinu na 331 milionů korun. Tržby předloni meziročně klesly z 5,9 miliardy na 5,5 miliardy korun.

Poslední vložené články


Deset let s Úmluvou o právech osob se zdravotním postižením

1.11.2019 | Dnes proběhla v Brně konference s názvem Deset let s Úmluvou o právech osob se zdravotním postižením, kterou uspořádal Úřad veřejné ochránkyně práv. K Úmluvě OSN se připojila Česká republika i Evropská unie. Jde o důležitý právní dokument, o který se opírají práva osob se zdravotním postižením a hlavně jejich skutečné naplňování a zlepšování podmínek pro život.. Vystoupila jsem v části konference, ...

Mé tři a více zkušeností s Českou televizí

30.10.2019 | Média a jejich nezávislost jsou v poslední době hojně diskutované téma. Česká televize má v době trendu koncentrace mediální moci a jejího propojování s mocí ekonomickou a politickou držet prapor nezávislosti a nestrannosti a být v tomto směru určitou pojistkou. Velmi ráda bych sdílela dobré příklady ze svého desetiletého působení v Evropském parlamentu, bohužel, uvedu pár příkladů, které ...

Než se začne slibovat

18.10.2019 | Za rok budou krajské volby a tak se po čase nadějeme opět zvýšené aktivity uchazečů o voličskou důvěru. Bude se projevovat objevením a překotným zájmem o tu či onu problematiku. Proč ne, to k volbám patří. Nakolik bude onen zájem pro lidi uvěřitelný, to už je věc souboje mezi paměti voličů a produkty volebních PR agentur. Na druhou stranu, předvolební doba je také příležitost pro ty, kteří ...

Další články