- +

Bezplatné služby ESC využívá stále víc lidí


17.5.2012
Na téměř trojnásobek vzrostl za poslední tři roky počet lidí, kteří využili služeb Evropského spotřebitelského centra ČR. U jeho právníků našli bezplatnou pomoc při řešení sporů s obchodníky z jiných zemí EU nebo radu, jak uplatnit svá práva na evropském trhu, kde lze někdy najít příhodnější cenu i kvalitu zboží a služeb. Nárůst počtu kontaktů způsobily především žádosti o informace od spotřebitelů, kteří se stali oběťmi tzv. webových pastí. „Každoročně se objeví nějaký výrazný problém, se kterým se na nás lidé obracejí. Kdysi to byl například krach slovenských aerolinek SkyEurope, loni to byly především praktiky seychelské společnosti Online Investment Group, která rozesílá faktury na 60 a více eur za údajnou registraci na některé z jejích internetových stránek, hrozí exekucemi a podobně,“ vysvětluje Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra (ESC). „V těchto konkrétních případech tzv. webových pastí jsme spotřebitelům radili neplatit, protože společnost použila nekalé obchodní praktiky. Díky tomu jsme pomohli zachránit dohromady desítky tisíc eur.“ Celkový počet kontaktů se spotřebiteli byl loni 1088, z toho 685 žádostí o informace a 403 konkrétních stížností, v nichž právníci ESC spotřebitelům asistovali. V roce 2008 byl přitom celkový počet kontaktů zhruba 400. V roce 2010 to bylo necelých 800. Nejčastěji se centrum zabývá problémy v letecké dopravě, tedy problémy souvisejícími s poškozením či zpožděním zavazadel, zpožděním letů a podobně, a také pomáhá řešit potíže v oblasti nakupování na internetu. ESC poskytuje informace na svém novém webu www.evropskyspotrebitel.cz a také se spotřebiteli komunikuje na facebooku a twitteru. Mezi nejčastější oblasti, v nichž ESC radí či přímo asistuje, patří také pronájem vozů, ubytovací služby a obecně reklamace zboží zakoupeného v jiné zemi EU. Konkrétní případy řeší právníci českého centra vždy ve spolupráci s kolegy ze země obchodníka. ESC ČR je jedním z 29 členů sítě Evropských spotřebitelských center. Jeho činnost financuje Evropská komise a Česká obchodní inspekce, při níž české centrum působí od roku 2009. Předchozí čtyři roky působilo při Ministerstvu průmyslu a obchodu. Zdroj: www.evropskyspotrebitel.cz

Poslední vložené články


Tisková konference k výsledkům plenárního zasedání ve Štrasburku

18.7.2014 | Europoslankyně Olga Sehnalová a europoslanec Pavel Poc dnes v Lidovém Domě v Praze vystoupili na v pořadí již druhé tiskové konferenci delegace ČSSD v Evropském parlamentu k výsledkům plenárního zasedání ve Štrasburku. Dnešními tématy byly výsledek vyjednávání o obsazení zahraničních delegací Evropského parlamentu, výsledek volby předsedy Evropské komise a jeho program a ...

Newsletter plenárního zasedání Evropského parlamentu ve Štrasburku 14. - 17. července 2014

18.7.2014 | Evropský parlament na svém plenárním zasedání ve Štrasburku ve dnech 14. - 17. července 2014 projednal následující témata: Zahájení zasedání: EU musí finančně podpořit obnovu Balkánu po povodních"Kolektivní solidarita, která stála za přeshraničním záchranným a humanitárním úsilím v boji s následky květnových povodní v Bosně a Hercegovině, Srbsku a Chorvatsku, musí být podepřena asistencí a finanční ...

Eurokomisař(ka) - hit letošní sezóny

16.7.2014 | "Kauza" výběru českého zástupce či zástupkyně na post eurokomisaře či eurokomisařky začíná v médiích nabírat až téměř hysterických rozměrů. Včera bylo pozdě, neschopností vlády nám hrozí blamáž, další ostuda České republiky! Pěkné téma pro letní okurkovou sezónu, navíc pikantní vnitrokoaliční spor. Chtěla bych poněkud zchladit vášně. Tak zaprvé. Ve stejné situaci ...

Další články