- +

Olga Sehnalová pro Euroskop na téma - Alkohol za volantem a Vize nula


13.5.2012
Euroskop: Jste přesvědčená o tom, že by měla být nulová tolerance alkoholu za volantem upravena unijním zákonodárstvím? OS: Ano. Domnívám se, že pokud je alkohol jednou ze tří nejčastějších příčin úmrtí na evropských silnicích, kterých je neuvěřitelných 35tisíc ročně, musí tomu odpovídat i mnohem razantnější opatření, která by měla situaci zlepšit. Nedomnívám se, bohužel, že je to otázka nejbližších let. Trvám však na tom, že přesto, že je tzv. kultura konzumace alkoholu v různých evropských zemích různá, jeho Euroskop: Jak chcete přimět členské státy, které alkohol za volantem tolerují (drtivá většina EU), aby snížily toleranci na nulu? OS: Bude se to dít podle mne postupnými kroky. Již nyní dochází ke snižování povolené hladiny alkoholu v některých evropských státech, jako je např. Spolková republika Německo, Španělsko či Nizozemí a tento trend bude dle mého soudu pokračovat. I Evropský parlament v tzv. Kochově zprávě přijal doporučení všem členským státům, aby byla nulová tolerance vyžadována přinejmenším u nových řidičů první dva roky a u profesionálních řidičů po celou dobu. Europoslanci z členských států, v nichž je povolena vyšší hranice konzumace alkoholu před jízdou, tedy především zástupci Velké Británie, kde současná povolená hladina alkoholu v krvi před řízením činí až 0,8 promile, zástupci Slovinska či Německa (v současnosti 0,5 promile) návrh na nulovou toleranci jednoznačně podpořili. Musím nicméně říci, že pro mne je i tento požadavek příliš málo důrazný. Ale uznávám, že v zemích, kde nulová tolerance zatím není, je to krok správným směrem. Euroskop: Máte podporu některého z kolegů z výboru pro "vizi nula" v celé Evropě? OS: Za tzv.Vizi nula, která byla zahrnuta i do v Bílé knihy o dopravě do roku 2050, k níž jsem byla stínovou zpravodajkou za frakci Progresivní aliance socialistů a demokratů (S&D), se obecně považuje morální apel nesmířit se s žádným úmrtím na silnicích a dělat vše proto, abychom jim přecházeli. V letecké či železniční dopravě Vize nula již dávno funguje a úmrtí v těchto druzích dopravy povazujeme z a něco zcela mimořádného, zkoumáme příčiny a voláme po razantních opatřeních. Silniční dopravě bychom podle mého názoru měli přistupovat velmi obdobně. Toto pojetí tzv. Vize nula má v Evropském parlamentu všeobecnou podporu. Já jsem přesvědčena o tom, že pokud jde o alkohol za volantem, jsou to dvě strany stejné mince.

Poslední vložené články


Tisková konference k výsledkům plenárního zasedání ve Štrasburku

18.7.2014 | Europoslankyně Olga Sehnalová a europoslanec Pavel Poc dnes v Lidovém Domě v Praze vystoupili na v pořadí již druhé tiskové konferenci delegace ČSSD v Evropském parlamentu k výsledkům plenárního zasedání ve Štrasburku. Dnešními tématy byly výsledek vyjednávání o obsazení zahraničních delegací Evropského parlamentu, výsledek volby předsedy Evropské komise a jeho program a ...

Newsletter plenárního zasedání Evropského parlamentu ve Štrasburku 14. - 17. července 2014

18.7.2014 | Evropský parlament na svém plenárním zasedání ve Štrasburku ve dnech 14. - 17. července 2014 projednal následující témata: Zahájení zasedání: EU musí finančně podpořit obnovu Balkánu po povodních"Kolektivní solidarita, která stála za přeshraničním záchranným a humanitárním úsilím v boji s následky květnových povodní v Bosně a Hercegovině, Srbsku a Chorvatsku, musí být podepřena asistencí a finanční ...

Eurokomisař(ka) - hit letošní sezóny

16.7.2014 | "Kauza" výběru českého zástupce či zástupkyně na post eurokomisaře či eurokomisařky začíná v médiích nabírat až téměř hysterických rozměrů. Včera bylo pozdě, neschopností vlády nám hrozí blamáž, další ostuda České republiky! Pěkné téma pro letní okurkovou sezónu, navíc pikantní vnitrokoaliční spor. Chtěla bych poněkud zchladit vášně. Tak zaprvé. Ve stejné situaci ...

Další články