- +

Blahopřejeme, právě jste vyhráli milion! P.S. Menší nákup podmínkou


16.12.2010
Zamýšleli jste se někdy, kolikrát v životě jste již vyhráli "hlavní cenu", jejíž faktický zisk je však podmíněn drobným nákupen v pochybných spotřebitelských soutěžích? Anebo jste přibrali dvě kila navzdory používání "zázračného" přípravku na hubnutí? Ani jednou? Pak patříte pravděpodobně mezi mizivé procento evropských zákazníků, kteří ještě nečelili klamavé reklamě či se nestali její obětí. Zpráva Evropského parlamentu, schválená ve středu 15. prosince na plenárním zasedání ve Štrasburku, se zaměřuje právě na otázku spojenou s uplatňováním směrnice o nekalých obchodních praktikách, zejména na metody využívané v oblasti internetové reklamy a webových technologií. Účelem této iniciativy, kterou podporuje i česká europoslankyně Olga Sehnalová, je zvýšit informovanost spotřebitelů na poli reklamy. „Problematika vlivu reklamy na chování spotřebitele má mnoho různých aspektů. Z mého pohledu je klíčovým bodem ochrana osobních údajů na internetu. Spotřebitelé musí být jednoznačně a srozumitelně informováni o sběru, zpracování a využívání jejich osobních dat!" tvrdí Olga Sehnalová. Europoslankyně by ráda uvítala zaměření na ochranu zranitelných skupin spotřebitelů, tedy dětí, mladistvích či seniorů, a poukázala také na problematiku lidské důstojnosti v reklamě: „Ta často obsahuje diskriminující nebo nedůstojná sdělení založená na různých formách společenských a genderových stereotypů. Reklama jim může na jednu stranu účinně čelit. Může působit proti rasismu, sexismu a diskriminaci. Na druhou stranu může vést k násilí, škodlivým závislostem, jako jsou kouření a alkoholismus, či poruchám přijímání potravy jako mentální anorexie a bulimie," uvedla ve svém vystoupení Olga Sehnalová. Europoslanci proto ve zprávě vyzývají Komisi, do jejíž působnosti regulace reklamních pravidel spadá, k několika krokům. Předně aby formou kampaně více informovala spotřebitele o jejich právech, zvláště pak o právu na ochranu a využívání jejich osobních údajů, a dále aby navrhla opatření, která by zvýšila povědomí dětí a mladistvých o oblasti reklamy. "Spíše než regulaci internetu preferuji cestu vzdělávání internetových uživatelů. Regulaci, restrikce či omezení je třeba aplikovat pouze v ojedinělých případech. Zavádění cenzorských praktik povede podle mého názoru pouze k hledání jiných, daleko sofistikovanějších podvodných systémů a řešení, která budou mít před regulací vždy náskok," shrnula svůj postoj europoslankyně.

Poslední vložené články


Jak je na tom Česká republika s kvalitou potravin v porovnání s ostatními zeměmi EU?

22.8.2019 | Jsem ráda, že téma kvality potravin ještě občas nějaká média zajímá. Zde je můj nedávný rozhovor pro Euroactiv a pro úplnost přidávám i původní otázky a mé odpovědi na ně. ...

Prohlášení ČLK

28.7.2019 | Pro informaci, všem krajským zastupitelům ve Zlínském kraji jsme v uplynulých dnech zaslali toto společné prohlášení.

Co příjde první? Jméno nebo agenda?

23.7.2019 | Vláda ještě neschválila jméno nového eurokomisaře. Rozhodnout má v srpnu. Původní favoritkou byla stávající eurokomisařka Věra Jourová, jméno však dosud nepadlo a tak se začíná spekulovat i o jiných kandidátech. Komisaři se od našeho vstupu do EU měnili zatím vždy po uplynutí svého funkčního období. Ať to byl Pavel Telička, Vladimír Špidla nebo Štefan Fülle, každý z nich byl eurokomisařem ...

Další články