- +

Poslanci chtějí řešit nekalé praktiky na poli internetové reklamy


13.9.2010
Zapřemýšlejte, kolikrát v životě jste již vyhráli „hlavní cenu“ podmíněnou „drobným nákupem“ v pochybných spotřebitelských soutěžích, koupili bezcennou tretku za „zaručeně nejnižší cenu na trhu“, případně přibrali dvě kila díky „zázračnému“ přípravku na hubnutí? Ani jednou? Pak patříte pravděpodobně mezi mizivé procento evropských zákazníků, kteří ještě nenaletěli klamavé reklamě. Členové Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů, mezi nimiž je i europoslankyně Olga Sehnalová, se rozhodli zatočit s tímto neduhem a podívat se nekalým praktikám v oblasti reklamy na zoubek. Návrh zprávy, předložený 13. září, se zaměřuje na problémy spojené s uplatňováním směrnice Komise o nekalých obchodních praktikách ve vztahu obchodník - spotřebitel a zejména na praktiky využívané v oblasti internetové reklamy a internetových technologií. Účelem zprávy je napomoci a umožnit spotřebiteli větší informovanost na poli reklamy a také to, aby začal „rozvíjet svůj kritický přístup ke sdělovacím prostředkům, pokud jde o kvalitu obsahu“. Zpravodaj vyzývá Komisi, do jejíž působnosti spadá regulace reklamních pravidel, k několika krokům. Předně, aby formou kampaně informovala více spotřebitele o jejich právech, zvláště pak právu na ochranu a využívání jejich osobních údajů a dále vytvořila program, který by zvýšil povědomí dětí a mladých o úskalích reklamy. Rád by také, aby Komise prosadila uvádění upozornění „reklama založená na chování spotřebitele“ do dotčené internetové reklamy.O předložené zprávě bude výbor hlasovat 27. října. Pro účely informovanosti, ale i pomoci uveřejnila Komise internetové stránky, které nejenže obsahují přehled nekalých praktik používaných obchodníky, ale nabízejí také rady, jak pomoci. Krok 1: Vyhledejte pomoc - aby jste si byli jisti, že jste se stali obětí nekalých reklamních praktik a byl porušen zákon, vyhledejte a kontaktujte spotřebitelské sdružení nebo některé z poradenských center ECC-Net. Krok 2: Podejte stížnost - Došlo-li k porušení vašich práv, podejte stížnost. Vnitrostátní orgány na ochranu spotřebitele jsou oprávněny rozhodovat o stížnostech nebo iniciovat příslušné soudní řízení. Nekalé reklamní praktiky • Tvrzení, klamně zaručující vyléčení nemoci nebo odstranění jiného zdravotního problému • Poprodejní servis v jiném jazyce • Inzerování produktů, jejichž prodej není dovolený • Klamavé výhry • Klamné využití „Omezených nabídek“: „Zvláštní nabídka, pouze dnes!“ Zpráva Tiskového oddělení Ředitelství pro sdělovací prostředky EU

Poslední vložené aktuality z dění v Evropském parlamentu


Krajem obchází strach aneb jak jsme chystali konferenci

3.6.2019 | Od počátku, co se angažuji společně s dalšími kolegy okolo krajského zdravotnictví, vidím jeden společný rys mnohých rozhovorů s lidmi v různých pozicích více či méně závislých na Zlínském kraji. Tím rysem je strach. Strach říci nahlas svůj názor, strach se pod něco podepsat a nejnověji i strach i jen veřejně vystoupit na odborné konferenci. Strach z čeho nebo o co? Tak třeba o možné budoucí ...

Vstanou noví bojovníci (proti dvojí kvalitě)

23.5.2019 | To mne napadlo, když jsem se dívala na předvolební debatu na TV NOVA, kde se všichni lídři předháněli, kdo byl a bude větším bojovníkem proti dvojí kvalitě potravin. Musím říct, že ještě na začátku dubna, kdy se rozhodovalo o zákazu dvojí kvality v EU, by mne opravdu nenapadlo, že to bude nejviditelnější téma této volební kampaně. Rozhořčení nad dvojí kvalitou je tím větší, čím větší je máslo na hlavě ...

Když se stříhá páska

12.5.2019 | V úterý bude v Kroměříži velká sláva. Přijede sám premiér Babiš, aby společně s hejtmanem Čunkem slavnostně přestřihli pásku u nové budovy, kde bude umístěn nový přístoj moderní diagnostické metody, zvané nukleární magnetická rezonance. Zazní projevy, ve kterých se bude děkovat a ujisťovat, jak kraj skvěle pečuje o své nemocnice, čehož důkazem je otevření nového provozu. Že je to nejlepší odpověď ...

Další články